• Blok 1: Robotyka i aktywne programowanie

          Tematyka bloku:

          1. Creative&surrvival - podchody z kodami QR

          2. Ozoboty, geniboty, 

          3. Konkurs robo-dance

          4. Informatyczny escape room zagadek

          5. Programowanie płytek Micro:bit 

          6. Lego Mindstorms EV3

          7. Programowanie w Scratch

          8. Gra Scottie Go

           

          Blok 2: Odkrywanie i poznawanie świata przez twórcze eksperymentowanie

          Tematyka bloku:

          Procesy przyrodnicze

          1. Napięcie powierzchniowe – owady poruszające się po wodzie

          2. Kwiaty rozwijające się na wodzie

          3. Ciecz nienewtonowska – ruchome piaski (dodajemy barwnika)

          Ekologiczne warsztaty

          1. Muszla i ocet – Zakwaszanie oceanów

          2. Oglądanie muszli pod binokularem

          3. Oczyszczanie plamy oleju z oceanu

          4. Oczyszczanie pióra z oleju

          5. Świderki latające

          Kolorowe doświadczenia

          1. Kolorowy deszcz

          2. Lampa lawa

          3. Kolorowe wulkany

          4. Malowanie kolorami – mieszanie barw

          Eko kosmetyki

          1. Kula musująca

          2. Masa myjąca

          3. Peeling

          Detektywistyczne warsztaty

          1. Daktyloskopia

          2. Zagadka z włóknami

          3. Izolacja DNA

          Mikroskopowanie

          1. Budowa mikroskopu – omówienie obudowy mikroskopu

          2. Oglądanie gotowym preparatów – Etapy postępowania

          3. Wykonywanie preparatu z cebuli

          Doświadczenia z UV

          1. Kora kasztanowca

          2. Kora chinowca/tonik

          3. Izolacja Chlorofilu

          4. Hologram

          Organizmy

          1. Drożdże – rosnący balonik

          2. Bakterie – plastyczna aktywność

          3. Praca z binokularem

          Eksperymenty z balonami

          1. Poduszkowiec

          2. Tańczące balony

          3. Gniotki z balonów i ich ozdabianie

          4. Pękanie balonów za pomocą skórki z cytrusów

          Doświadczenia z żywnością

          1. Wit. C – odbarwianie

          2. Wit. B2 – świeci pod UV

          3. Owoce i warzywa – paski pH

          4. Budowanie piramidy żywienia

           

          Blok 3: Kuźnia talentów młodego artysty

          1. Biała i czarna tempera na dużym, szarym kartonie B2. Praca inspirowana ilustracjami do baśni “Czarnoksiężnik z Krainy Oz” Manueli Adreani”. Nauka monochromatyzmu – stosowania w malarstwie jednej barwy w różnych odcieniach

          2. Malarstwo akwarelowe “Pejzaż” eksperymenty kolorystyczne. Nauka tworzenia barwnej plamy na wodzie. Oglądanie reprodukcji prac słynnych akwarelistów

          3. Topiona plastelina wylepianie różnorodnych fakturalnych kompozycji roślinnych przy użyciu plasteliny topionej nad świecą. Nauka łączenia koloru - barwy ciepłe i zimne, przejścia tonalne

          4. Tworzenie komiksu. Kreowanie oryginalnego scenariusza projektowanie własnej postaci komiksowej. Rysowanie danej postaci pod różnym kątem i w różnych wersjach. Wykonanie paska komiksowego lub jednej strony komiksowej, za pomocą ołówków, kredek i cienkopisów na kartkach bloku rysunkowego A4

          5. Rysunek z natury. Rysunek węglem lub ołówkiem umiejętność dobierania właściwych proporcji przedmiotu odpowiednie zastosowanie światłocienia na obiekcie rysowanym

          6. Rzeźby z masy porcelanowej. Wykonywanie postaci z masy porcelanowej zwierzęta baśniowe płaskorzeźba w formacie 10x10 cm

          7. Tworzenie prac w technice kolażu. Dzieci wykonają kompozycje plastyczne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów malarskich i tworzyw (gazet, tkaniny, fotografii, drobnych przedmiotów codziennego użytku. Przyklejone do podłoża będą łączone z tradycyjnymi technikami plastycznymi np. farbą, pastelami

          8. Poznajemy tajemnice grafiki warsztatowej. Wykonujemy pracę w technice monotypii lub linorytu

          9. Malowanie na wodzie lub tworzenie prac w klimacie nurtu Action painting. W czasie zajęć dzieci poznają nowe środki artystycznego wyrazu poprzez zabawę malarską. Powstaną prace plastyczne wyrażające ich emocje i spontaniczność gestu malarskiego.

           

          Blok 4: W zdrowym ciele zdrowy duch

          1. Wodny tor przeszkód, piłka wodna (zajęcia na pływalni)

          2. Rzucanka wodna, zabawy z piłkami (zajęcia na pływalni)

          3. Gry i zabawy z piłkami

          4. Kwadrant / Palant

          5. Badminton

          6. Gry i zabawy tenisowe

          7. Flagi

          8. Dwa ognie, zbijak Dodgeball

          9. Piłka nożna

          10. Unihokej

          11. Tory przeszkód – parkour

          12. Wiemy wszystko o koniach (tylko 2 turnus)

          13. Karmienie koni (tylko 2 turnus)

          14. Jazda na koniach (tylko 2 turnus)

          15. Ognisko na terenie stajni (tylko 2 turnus)

          Blok 5. Gry i zabawy integracyjne
          1. Gry planszowe

          2. Bierki XXL

          3. Molkky

          4. Kółko i krzyżyk XXL

          5. Puzzle

          6. Zabawy integracyjne

           
           
    • Kontakty

      • Pozytywna Szkoła Podstawowa im. Arkadiusza Arama Rybickiego w Gdańsku
      • (58) 341-25-06
      • ul. Azaliowa 18, 80-177 Gdańsk 80-177 Gdańsk Poland
      • tel. (58) 341-25-06 azaliowa@pozytywneinicjatywy.pl Godziny otwarcia codziennie 7:00 - 15:00
      • Sekretarz Szkoły Anna Ruczyńska tel. (58) 341 25 06 wew. 106 tel. 604 420 063 a.ruczynska@pozytywneinicjatywy.pl Godziny otwarcia codziennie 8:00 -16:00
      • Dyrektor Szkoły Sebastian Krawczyk tel. (58) 341 25 06 wew. 105 Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje w poniedziałek w godzinach 8:15-9:30
      • Pedagogo/Psycholog tel. (58) 341 25 06 wew. 125 tel. 539 111 857 pedagog@pozytywneinicjatywy.pl